Kas ir veiksmīgs podkāsts

Ja Tu klausies podkāstus, pavisam iespējams, ka Tu jau seko tādiem, kuriem ir vairāki tūkstoši, vai pat miljoni sekotāju un kuri ir izlaiduši simtiem epizožu. Bet vai starp šiem skaitļiem un raksturojumu “veiksmīgs podkāsts” ir liekama vienādības zīme? Mums šķiet, ka nē.

Atrodi īstos klausītājus

Ir ļoti daudz situāciju, kurās, ja Tu ar savu podkāstu esi sasniedzis 100 pareizos cilvēkus, tad tas var būt ļoti ietekmīgs podkāsts konkrētā nišā, nozarē vai cilvēku lokā.

Padomā par sarunām, kas mainījušas Tavu skatijumu uz dzīvi vai iedvesmojušas uzsākt ko jaunu. Tā arī ir veiksmīga podkāsta būtība - spēja veidot specīgu saikni ar Tavu auditoriju, kas to var iedvesmot un likt justies kā daļai no kopienas.

Tāpat ir uzņēmumi, kuriem vajadzīgi tikai daži ilgtermiņa klienti, lai tie varētu izlausties nākamajā attīstības līmenī. Tieši tādos gadījumos podkāsti var būt super vērtīgi, jo tie var kalpot kā instruments, ar kuru veidot nozīmīgas, patiesas un jēgpilnas attiecības. Potenciālo klientu uzaicināšana uz Tavu podkāstu sniegs Tev iespēju patiešām viņus iepazīt, paplašināt Tavu kontaktu loku, kā arī parādīt Tavu ekspertīzi industrijā.

Nišas auditorijām ir spēks

Mūsdienu digitālajā vidē nišu auditorijām ir ļoti unikāla vērtība. Tie nav tikai pasīvi klausītāji, tie ir cilvēki, ar kuriem Tev ir līdzīgas, specifiskas intereses, kas jau pašā pamātā ļauj komunicēt ar šo auditoriju pavisam citā līmenī.

Tu vari atsaukties uz lietām, kas rezonēs ar Tavu auditoriju, un tieši tas veido šo īpašo saikni. Šie klausītaji būs daudz lojālāki un Tu spēsi viņiem sniegt lielāku pievienoto vērtību, jo jau zināsi, kas ir vērtība šo cilvēku acīs.

Tāpat arī podkāsts ar specifisku nišu noteikti būs ļoti interesants arī šajā nišā esošajiem uzņēmumiem. Viņiem Tavs podkāsts būs labākā platforma, kur reklamēties, tāpēc pat ar mazu auditoriju spēsi piedāvāt konkurētspējīgu reklāmas produktu vai pat pats uzsākt biznesu šājā nišā.

Veiksmīgs podkāsts ir autentisks podkāsts

Podkāsts ir lielisks veids, kā pārvērst savas domas un zināšanas par sev saistošām tēmām viegli patērējamā saturā. Taču, ja taisīsi podkāstu tikai tāpēc, ka Tev šķiet, ka to vajag darīt, nevis tapēc, ka to tiešām gribi, visdrīzākais, ka Tev nekas nesanāks. Podkāsts ir platforma, kurā Tu vari būt tas, kas Tu esi. Ja kaut ko slēpsi, cilvēki to pamanīs un nebūs gatavi Tev uzticēties.

Svarīga ir arī pareizā podkāsta formāta izvēle - tas var būt fokusēts uz vadītaju vai fokusēts uz viesiem. Tas var būt monologs vai trīs cilvēku diskusija. Tas var būt pilnībā improvizēts vai jau ar iepriekš sagatavotu scenāriju. Lai Tavs podkāsts būtu autentisks, Tev ir jāatrod formāts, kurā jutīsies dabiski. Podkāsta veidošanai ir jāsagādā prieku, nevis jākļust par pienākumu, tāpēc, ja jūti, ka konkrētais formāts tomēr nav priekš Tevis, iesakām to pamainīt.

Veiksmīgs podkāsts ne vienmēr ir tāds, par kuru visi ir dzirdējuši. Veiksmīgs podkāsts ir tāds, kurš rada vērtību gan Tev kā veidotājam, gan Taviem klausītājiem, lai arī cik daudz šo klausītāju būtu.

Ja jau no paša sākuma pareizi uzstādīsi mērķus, atradīsi pareizo nišu, kurā esi pietiekami kompetents, un būsi patiess gan pret sevi, gan klausītājiem, tad Tu noteikti sasniegsi pareizās ausis un varēsi saukt savu podkāstu par veiksmīgu.

Previous
Previous

Kāda tehnika nepieciešama podkāsta veidošanai