Podkāstu klipi - tava zīmola soc. tīklu izrāviens
Soc. tīklu uzturēšana un to satura veidošana mūsdienās prasa daudz laika un iesaistes, lielākoties, jo algoritms dod priekšroku tiem, kuri publicē bieži un daudz. Aptaujājot 1100 mārketinga profesionāļus, 32% atzinuši, ka publicē soc. tīklu saturu vairākas reizes nedēļā, bet 19%, ka dara to vairākas reizes dienā. Jo vairāk publicēsi, jo lielāka iespēja, ka Tevi pamanīs, taču tas nav viegls uzdevums, īpaši zīmoliem, jo tiem jādomā ne tikai par saturu, bet arī par to, kādu iespaidu tie atstās par sevi. Par laimi, mums ir ko Tev ieteikt un tie ir podkāstu klipi. Šajā rakstā pastāstīšu, kā uzņēmumi un zīmoli var izmantot podkāstu klipus savā labā, lai efektīvi ģenerētu soc. tīklu saturu, un kā ar klipu palīdzību tie var dabīgi integrēties soc. tīklu vidē.
Satura radīšanas izaicinājums
Soc. tīklu mārketings ir piesātināts ar saturu un zīmoli cīnās savā starpā par kaut sekundi uzmanības. Lai noķertu šo uzmanību, zīmolam ir jābūt aktuālam un par sevi bieži jāatgādina. Instagram vadītājs kādā intervijā norādīja, ka biežāka publicēšana būtiski pavairo iespēju vairāk parādīties lietotāju explore un search lapās. Bet realitātē šo nav tik viegli panākt, jo pirms vari kaut ko publicēt, tas viss vēl ir jārada, kas prasa gan laika, gan radošos resursus. Autentisku video filmēšana un montēšana vairākas reizes nedēļā ir liela nasta, kas bieži ir iemesls tam, ka uzņēmumu un organizāciju soc. tīklu saturs izsīkst vai tas paliek vienveidīgs, garlaicīgs un nesaistošs.
Kāpēc zīmoliem tiktok un ig reels bieži ir tik liels izaicinājums?
Saražot pietiekami daudz satura ir tikai viena puse - tam vēl jābūt arī saistošam un auditorijai atbilstošam.
Populārākie un trendīgākie TikTok un Instagram video visbiežāk ir neformāli, smieklīgi un tie pārkāpj kādas konkrētas robežas. Šis viss bieži iet pretstatā daudzu uzņēmumu un organizāciju noteiktajām vadlīnijām un publiskajam tēlam, taču var redzēt neskaitāmus gadījumus, kad uzņēmumi cenšas atrast vidusceļu starp šīm konfliktējošajām pusēm,
kas rezultējas ar neveiklu, ne līdz galam smieklīgu, un pavisam noteikti ne-autentisku saturu.
Šādos gadījumos ir ļoti viegli redzēt, ka satura veidošana ir bijusi piespiesta darbība, īpaši ja uzņēmuma darbiniekiem uzstāšanās kameras priekšā ir liels izaicinājums. Aptuveni 72-75% cilvēku izjūt kāda līmeņa bailes vai satraukumu publiski uzstājoties, un uzstājoties kameras priekšā, bieži vien šis uztraukums tikai palielinās. Tadēļ zīmolu soc. tīklu video nereti izskatās stīvi un samāksloti, jo darbinieki nejūtas ērti un viņiem ir jāizliekas par kaut ko, kas viņi nav. Ar samākslotu un neīstu saturu nav iespējams sasniegt iepriekš pieminēto autentiskumu, kuru tik ļoti pieprasa soc. tīklu lietotāji.
Kā podkāstu klipi var atrisināt soc. tīklu satura izaicinājumus
Podkāstu klipi šobrīd ir strauji augoš soc. tīklu video formāts un tas noteikti ir uz palikšanu! Podkāstu klips ir īsformāta video izgriezums no garākas podkāsta epizodes, kurš var attēlot vai nu kādu no spilgtākajiem podkāsta epizodes momentiem, vai arī izcelt kādu no svarīgākajām domām vai vēstījumiem. Šeit daži no iemesliem kādēļ podkāstu klipi var pilnībā izmainīt tava uzņēmuma satura mārketinga stratēģiju:
Vairāki klipi no vienas podkāsta epizodes:
Podkāsts apvienojumā ar klipiem ir ļoti spēcīgs satura ģenerētājs, jo no vienas 30-60 minūšu podkāsta sarunas iespējams izgriezt 3-4 (vai pat vairāk) spilgtākos mirkļus ko publicēt soc. tīklu kanālos. Ierakstot 4 podkāstu epizodes mēnesī, tie jau ir vismaz 12 klipi, kurus vari pievienot sava uzņēmuma soc. tīklu kalendāram un nodrošināt, ka uzņēmumam būs ar ko dalīties vēl mēnesi uz priekšu. Ta pat, podkāstu saturu vai arī pārvērst bloga rakstos un citātu postos.
Podkāsta klipu izveidošana prasa nesalīdzināmi mazāk piepūles, kā daudzu oriģinālu un atsevišķu video plānošana un filmēšana, jo tev jau būs gatava podkāsta epizode - atliek tikai izvēlēties īstās vietas. Šis ir tas pats princips par ko jau gadiem runā pasaulē zināmais mārketinga eksperts Gary Vaynerchuk. No sākuma izveido lielu satura vienību, tad sadali to mazākos gabalos un izmanto dažādus soc. tīklu kanālus lai tos izplatītu.
Autentisks saturs un brīvības sajūta kameras priekšā:
Ja runājošās galvas video ir performance, kur slikta izpildījuma gadījumā saturs sanāk ļoti stīvs un nedabīgs, tad, pretstatā, podkāsts nodrošina īstas un patiesas sarunas, kur cilvēki nedomā par mikrofoniem un par to kā viņi izskatās kameras priekšā.
Podkāsts ir viens no autentiskākajiem satura formātiem, jo pēc pirmajām 10-15 minūtēm cilvēki jau ir aizmirsuši par mikrofoniem un kamerām un viņi var justies dabīgi. Podkāsta ieraksts visbiežāk ir aptuveni stundas garumā (vai pat ilgāk), tāpēc podkāsta dalībniekiem ir diezgan grūti izlikties par to kas viņi nav un šeit parādās viņu īstās personalitātes. Veidojot podkāstus, uzņēmumi ļauj attīstīt savu darbinieku publiskās uzstāšanās prasmes veidā, kas viņiem jau ir pazīstams, jo tās ir tās pašas sarunas ar kolēģiem vai nozares partneriem pie kurām viņi jau ir pieraduši. Tiešī šī
dabīgās un nesamākslotās sarunas ir tas, kas padara podkāstu klipus autentiskus.
Soc. tīklu lietotaji to pamanīs un uztvers to kā ticamāku un tuvāku viņiem, nekā ierastais zīmolu mārketings un kārtējā reklāma.
Pētījumi arī rāda, ka 83% C-līmeņa vadītaju klausās podkāstus katru nedēļu, un ka zīmolu podkāsti var pacelt zīmola atpazīstamību par 89% un palielināt nodomu iegādāties zīmola produktu par 14%. Tas viss ir pateicoties satura autentiskumam, jo klausītājam rodas skaidrība par to kāds patiesībā ir konkrētais uzņēmums un tā darbinieki, un viņi redz zināšanas un ekspertīzi ko šis uzņēmums var piedāvāt.
Podkāstu klipi jau ir soc. tīklu trends:
Atverot TikTok un nedaudz paskrollējot for you page, agri vai vēlu noteikti nāksies uzskriet virsū kādam podkāstu klipam, jo podkāstu veidotāji zin, ka soc. tīklu klipi ir labākais veids kā popularizēt savu podkāstu. ASV veikts pētījums secinajis, ka 75% no podkāstu klausītajiem vecuma grupā no 13 līdz 24 gadiem ir TikTok lietotāji, un 80% no šiem lietotājiem atrod jaunus podkāstus tieši ar podkāstu klipu palīdzību. Un šis neaprobežojas tikai ar jaunāko paaudzi, jo statistika liecina, ka 1 no 5 TikTok lietotajiem atklāj jaunus podkāstus tādā pašā veidā. Šī statistika ietver sevī tikai TikTok platformu, bet kā jau minēju iepriekš, to pašu klipu vari publicēt gan Instagram, gan YouTube, gan Linkedin, un vēl daudzās citās platformās.
Tā kā podkāstu klipi jau tiek plaši pārstāvēti soc. tīklu platformās, ielekt šajā vilcienā ir pavisam vienkārši un dabīgi un tavs saturs vairs neizcelsies, kā parasta reklāma. Īsumā,
radot savu podkāstu, nošaujat divus zaķus ar vienu šāvienu - iegūsi jēgpilnu garās formas saturu un vairākas īsā soc. tīklu satura vienības.
Papildus tam, tavs saturs būs autentisks un nesamākslots, jo tās būs tās pašas ierastās nozares sarunas pie kurām visi uzņēmumā jau ir pieraduši.
Klipu izmantošana ir viens no drošākajiem veidiem kā zīmolam piedalīties TikTok un Instagram kultūrā, jo dzīvas un patiesas sarunas starp cilvēkiem ir tas ko citi cilvēki vēlas redzēt un dzirdēt, un labāko momentu pārvēršana klipos ir visātrākais un efektīvākais veids kā to piegādāt.
Gribu arī uzsvērt, ka ja tava uzņēmuma mērķa auditorija nav lielākie TikTok vai Instagram patērētāji, tad podkāstu klipi ir tikpat labi izmantojami citās platformās, kā Linkedin, YouTube, X (Twitter) vai pat vari tos publicēt savā mājas lapā.
Mūsu ieteikumi
Pirms ķeries pie pirmās epizodes ierakstīšanas un 100 klipu veidošanas, ir pāris lietas, kuras vajadzētu apsvērt un apdomāt, lai podkāsta veidošana jums pašiem sagādātu prieku, un lai nodrošinātu lielāku iespēju sasniegt vēlamos rezultātus.
Domāt par klipiem laicīgi:
Lai gan klipus taisa, kad podkāsts jau ir ierakstīts, iesakām par tiem domāt jau pašā sākumā, jo arī klipu saturs var būt daudzveidīgs - nav jāizceļ tikai vienu spilgtāko momentu. Ja tavs podkāsts ir bāzets uz viesiem, un ja katram viesim tu uzdod kādu konkrētu jautājumu, kurš vienmēr atkārtojas, viesu atbildes vari apvienot vienā klipā. Šis ir tikai viens no variantiem, bet tas ko gribu pateikt, ir ka planojot nākotnes epizodes, piedomā par kādiem īpašiem segmentiem, kurus varēsi īpaši izcelt ar klipu palīdzību.
Ir svarīga konsistence:
Lai soc. tīklu algoritms būtu priecīgs, to nepieciešams regulāri barot, tāpēc ir jāmēģina pieturēties pie regulāras klipu publicēšanas. Ne katrs klips eksplodēs un aizies virāli, taču, jo biežāk un vairāk publicēsi, jo lielāka iespēja, ka tas notiks. Biežāk publicējot, tiek uztrenets algoritms un saturs sasniegs aizvien lielāku un plašāku auditoriju. Jāizceļ arī, ka podkāstu klipi sniedz īpašu fleksibilitāti - ja tavam uzņēmumam jau ir izveidojies podkāstu katalogs, vari mēģināt atgriezties arī pie vecākām epizodēm. Ja epizodē runātais ir kaut kas, kas joprojām ir aktuāls, kāpec gan to nepārvērst klipā?
Veiksme ir jāmēra reālistiski:
Noteikti ir iespējams izsisties TikTok vai Instagram vietnēs ar savu pirmo klipu, taču visbiežāk tas tā nenotiek, un ir svarīgi apzināties, ka tas ir okei un, ka tas nav galvenais mērķis. Podkāsts ir lielisks instruments attiecību veidošanai (gan B2B, gan B2C) un arī podkāstu klipi ir jāuztver tā pat. Regulāri publicējot gan podkāstus, gan klipus auditorija veidosies pakāpeniski un dabīgi, iespējams auditorija arī dalīsies ar ietiekumiem par to ko darīt savādāk vai par to, ko apspriest nākamajā epizodē. Kad klipi jau regulāri publiceti lielākā laika nogrieznī, ir vērts aplūkot statistiku - kāds ir skatījumu ilgums, vai tie sasniedz atbilstošo auditoriju, kāda ir auditorijas iesaiste, utml. Šis ļaus saprast kādas tēmas rezonē ar auditoriju visvairāk un palīdzēs veikt attiecīgās korekcijas.
Secinājumi
Lai izdzīvotu mūsdienu soc. tīklu vidē, zīmoliem ir jāspēj atrast veidus, kā būt saistošiem un aktuāliem, tajā pašā laikā pieturoties pie sevis un nozares uzstādītā imidža. Podkāstu klipi šim ir piemērots risinājums, jo tie ļauj radīt daudz satura vienības neieguldot milzum daudz laika resursus, un tos var radīt izmantojot formātu, kas ir autentisks un kas lieliski integrējas visās populārākajās soc. tīklu platformās.
Ierakstot patiesas un dziļas sarunas, un pēctam daloties ar spilgtākajiem un aizraujošākajiem momentiem, zīmoli var sasniegt lielu auditoriju, bet saglabāt savu profesionalitāti.
Šāda veida saturs būs daudz dabīgāks, patiesāks un ar daudz lielāku pievienoto vērtību skatītajam un potenciālajam klientam.
Mūsu ieteikums - strādāt gudrāk nevis nevis vairāk. Var viedot neskaitāmi daudz mazus video lai tikai noķertu uzmanību, taču mums liekas, ka lielāku atdevi dos patiešām vērtīgs un dziļš saturs, kuru tieši tādā pašā veidā var pasniegt plašākai publikai viegli sagremojamā veidā, nodrošinot tieši to satura apjomu, kas nepieciešams un autentiskumu, kuru par naudu nenopirksi.